У вас хороші навички спілкування?

Вийти на ринок праці чи навіть перейти з однієї компанії в іншу майже ніколи не буває легким завданням. Будь-хто, хто не має принаймні технічної підготовки або диплома, може пропустити старт і опинитися в невигідному становищі, проходячи через один із цих процесів. Проте це не єдині необхідні умови. Компанії також хочуть, щоб співробітники та менеджери володіли такими навичками поведінки, як гнучкість, креативність та етика, серед іншого, щоб вони вміли емоційно справлятися з труднощами щоденної роботи. З допомогою soft skills  (м’яких навичок) можна випередити інших у процесі відбору або прагненні кар’єрного зростання.

Лучане Веккьо, психолог, консультант з кадрів (HR) і фахівець з кар’єри, однак, говорить, що необхідно розрізняти жорсткі та м’які навички. «Перші стосуються практичних, перевірених, вивчених і технічно розроблених знань. Соціальні та емоційні навички, м’які навички – це ті, які пов’язані з особистістю, з її розвитком у взаємодії з іншими колегами протягом життя, їх важче виміряти, однак, вони помітні у стосунках і соціальних взаємодіях», – пояснює він.

Лучане стверджує, що, хоча знання практичної діяльності є важливими, цього недостатньо, щоб справлятися з щоденними труднощами роботи. «Поєднання технічних і поведінкових навичок – це те, що гарантує успіх професіонала та результатів компанії. Тим, хто поєднує технологічні навички з емоційними навичками, безумовно, буде легше мати справу з лідерством у команді та командною роботою, побудовою здорових партнерств, з позитивним відгуком, залишаючись у курсі того, що створюється в цифровому світі», аналізує він.

Він нагадує, що термін «м’які навички» з’явився в 1972 році в інструкціях для збройних сил Північної Америки. «У 1990 році, з роботами Деніела Гоулмана, термін «емоційний інтелект» почав цінуватися. Дуже важливим, але не менш важливим є активне слухання, здатність до адаптації, управління часом, продуктивне міркування (те, що дозволяє планувати та організовано виконувати завдання), продуктивність, лідерство та самолідерство, креативність, емпатія, проактивність та самовідповідальність, і це лише деякі з них».

Для Лучане міжособистісні стосунки стоять на першому місці. «Зрештою, вони відповідають за створення здорового та нетоксичного клімату, який дозволяє людям почуватися вільно висловлювати ідеї та взаємодіяти, що створює простір для росту кожного та розвитку більшої кількості емоційних навичок. Емоційні та соціальні навички необхідні для просування проекту, від простого завдання до складнішого, оскільки вони дозволяють професіоналу бути більш спільним, автентичним і відрізнятися від інших», – каже він.

Для їх розвитку фахівець радить дослідити спеціальні курси, орієнтовані на цю сферу. «Лідерські курси забезпечать розвиток основних навичок управління командами, щоб максимально розкрити їх потенціал, серед інших навичок, які навчаються та практикуються. Спілкування між студентами також дуже допомагає у вдосконаленні навичок. Однак тим, у кого зараз немає необхідних коштів, вам просто потрібно знати, як отримати максимальну віддачу від ваших відносин, максимально прислухаючись до себе, поважаючи відмінності та здатність до навчання», – зауважує він.

Беручи участь у процесах відбору або навіть у повсякденній роботі, ви повинні підкреслювати свої навички. «Підкресліть у своїй промові, які навички ви використовували, щоб вирішити проблему, вийти з ситуації, реалізувати складний проект, завоювати клієнта, мати справу з колегою чи лідером, як вони співпрацювали та як вирішували ситуації, що виникали. Практичні приклади є найефективнішими, якщо говорити про себе. Це стосується як процесу відбору, так і повсякденній праці в компанії. Це не єдиний спосіб, але це найсправжніший спосіб представити навички м’якого спілкування, який можна підтвердити за результатами кожного проекту».

Для тих, хто хоче застосувати навички м’якого спілкування у своїй кар’єрі, Лучане дає пораду: «Слухайте та ведіть діалог! Слухайте зі смиренністю, не лише для того, щоб відповісти чи відповісти, а й щоб дізнатися про життя, про себе та про те, як справлятися з труднощами. Умійте бути справжніми, поважаючи відмінності, вміючи говорити «ні», дозволяючи собі бути вразливими та практикуючи постійне самопізнання», — підсумовує він.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


Карта сайта